tiistai 14. huhtikuuta 2015

Voihan ökköpökkö sentään!

Pakko ihan nyt avautua omaan blogiini... onhan tämä kuitenkin niinkuin päiväkirja.
Viimeaikoina on tullut neulottua ja virkattua paljon, mutta mitään ei kertakaikkiaan ole näytettävää. Paljon olen tehnyt ja viimeeksi tänään purin parin illan tuotokset takaisin kerälle. Neuloin Novitan Hile-langasta raglan paitaa halkomaisilla puikoilla ja olin jo tosi innoisssani siitä että valmistuupa se nopeasti.... MUTTA voi surku minkä kamalan mokan olin tehnyt jo heti yhdistäessäni neuletta pyöröksi.. Ei hitsit! Nyt tulee muistutus itselleni: Muista AINA tarkistaa ettei neulos ole kierteellä!! jep... voitte varmaan arvata mitä oli tapahtunut.. Ja miksen huomannut sitä ollenkaan eilen illalla neuloessani. Eipä sitä paitaa olisi päälle pantu kun oli ihan kierteellä ja kippuralla. Ja tänään lähtee alusta sitten. Raha-asiatkin tuppaavat painamaan mieltä. Olen tällä hetkellä kotihoidontuella ja tili huutaa kohta tyhjyyttään kunhan makselen tuosta muutaman laskun vielä ja kuukausi on vasta puolivälissä ja yhdet synttäritkin olisi tässä järjestettävä. Olen yrittänyt kuumeisesti miettiä mistä lisätuloja vielä vähän aikaa ennen kuin ilmoittaudun työnhakijaksi ja toivottavasti pääsen opiskelemaankin vielä syksyllä työkkärin kautta itselleni parempaa tulevaisuutta. Ei tunnu kivalta kun rahat loppuu vaikka ei mitään erityistä ostelekkaan. Paljosta pitää tinkiä.. ihan välttämättömistäkin asioista. Itse en tajua miten kukaan voi pitkään olla kotihoidontuella. Itse ilmoittaudun työnhakijaksi heti kun viimeisin villahousu täyttää yhden vuoden. Hassua muuten että samana päivänä olen tekemässä pääsykoetta ammattikorkeakouluun kun meidän pienin syntyi..

Nooh, piakkoin palaan taas käsityöaiheisiin... koittakaa kestää :)

1 kommentti:

  1. Tsemppiä, sekä neule- että rahapulmiin! Raha-asiat on usein tapetilla täälläkin, varsinkin nyt kun oon vielä kotihoidontuella ja päätettiin käyttää loput säästöt remonttiin. Mieskin on aika pienipalkkainen, tosin ei se varmaan paljoakaan muuttaisi vaikka oli isompi palkka, sit meillä olis vaan isompi asuntolaina. Mulla onneksi on työpaikka odottamassa elokuuta. Ollaan melkein koko 11 vuoden avioliitto eletty vaan yhden tuloilla, niin onkin kiva mennä taas töihin, ja saada vähän rahaa säästöön :)

    VastaaPoista